Što je KYC?

Proces KYC (Know Your Customer ili Upoznaj svog klijenta) temelj je propisa o usklađivanju s regulativama protiv pranja novca i financiranja terorizma (AML i CFT) diljem svijeta i zahtijeva od financijskih institucija da identificiraju svoje klijente i rade na razumijevanju prirode posla u koji su uključeni.

Razumijevanje konteksta

S obzirom na to da su kriptovalute kriptografski osigurane na svojim lancima blokova, transakcije između korisnika općenito su anonimne i odvijaju se u nekoliko sekundi. Brzina i anonimnost transakcija kriptovaluta atraktivna je prilika za kriminalce koji žele izbjeći konvencionalne AML/CFT kontrole. Procjenjuje se da se od 2022. godine otprilike deset milijardi dolara u kriptovalutama drži na ilegalnim adresama.

Budući da globalna regulatorna tijela posvećuju sve veću pozornost transakcijama kriptovaluta, kripto mjenjačnice moraju riješiti problem anonimnosti povezan s takvim transakcijama implementacijom odgovarajućih procesa KYC kako bi razumjele tko su njihovi klijenti i kako koriste njihove usluge.

Što KYC znači u kripto razmjenama?

Konvencionalni proces KYC uključuje niz mjera dubinske analize, zajedno sa stalnim pregledom i praćenjem kako klijenti pristupaju uslugama koje određena tvrtka nudi. Izgradnjom bogatog i preciznog profila rizika za svakog pojedinog klijenta, pružatelji financijskih usluga znatno su bolje opremljeni za otkrivanje klijenata koji zlorabe njihove usluge i za sprečavanje zločina poput pranja novca i financiranja terorizma.

U kontekstu kripto razmjena, KYC može biti složeniji izazov u pogledu usklađenosti jer tvrtke moraju više raditi na utvrđivanju identiteta korisnika koji koriste njihove digitalne usluge i dobro razumjeti pojedinosti transakcija koje omogućavaju.

U praksi, usklađenost s digitalnim KYC-om znači da bi se tradicionalne KYC prakse trebale prilagoditi specifičnim izazovima s kojima se kripto mjenjačnice suočavaju i uključiti sljedeće mjere.

Provjera identiteta: Da bi se izgradili točni profili rizika, kripto mjenjačnice trebale bi moći sastaviti vrlo precizne profile svojih klijenata. Imajući to na umu, burze moraju nabaviti i provjeriti identifikacijske informacije svojih klijenata, uključujući imena, adrese, datume rođenja i relevantne korporativne informacije.

Praćenje kupaca: Burze bi trebale kontinuirano nadzirati transakcije svojih klijenata, obraćajući osobitu pozornost na znakove kriminalnih aktivnosti, što može uključivati ​​neuobičajene obrasce transakcija ili transakcije koje uključuju visokorizične klijente i lokacije.

Nadzor: Mjenjačnice moraju provjeravati svoje klijente kako bi se uvjerile da ne podliježu međunarodnim sankcijama ili da nisu politički izložene osobe (PEP), koje su izložene većem riziku od umiješanosti u pranje novca.

Nepovoljni mediji: Profili rizika klijenata mogu dobiti informacije o nepovoljnim vijestima prije nego što se te iste informacije pojave u službenim izvorima. Burze bi trebale kontinuirano provjeravati kako bi mogle otkriti moguću uključenost klijenata u nepovoljne medije.

Automatizacija KYC-a

Propisi o usklađenosti s AML/CFT-om zahtijevaju od kripto mjenjačnica da prikupljaju, analiziraju i pohranjuju goleme količine digitalnih podataka o klijentima i transakcijama. Da bi ispunile tu obvezu, kripto mjenjačnice trebaju nastojati integrirati prikladna softverska rješenja. Automatiziranom brzinom, učinkovitošću i točnošću, softverska rješenja pomažu tvrtkama da daju dubinu svojim procesima KYC-a i da izgrade bogatije, detaljnije profile rizika svojih klijenata.

Automatizirani procesi KYC-a mogu i pomoći burzama da se prilagode svojim regulatornim okruženjima i brzo donose važne odluke temeljene na riziku. Slično tomu, s prednostima sustava strojnog učenja, burze bi mogle provesti dublje razine analize povijesnih podataka kako bi otkrile nepredviđene ranjivosti ili neočekivana odstupanja od očekivanih financijskih ponašanja.

Rizici neprikladnih KYC-a

Mjenjačnice kriptovaluta trebaju biti svjesne sljedećih ranjivosti i rizika kada razvijaju i implementiraju svoja KYC rješenja.

Anonimne transakcije: Transakcije razmjena kriptovaluta nude peračima novca određeni stupanj online anonimnosti. Sukladno tomu, burze bi trebale nastojati prikupiti informacije postupcima provjere identiteta, poput digitalnih kontrola i dobivanja biometrijskih podataka o klijentima, kao što su skeniranje lica, glasa i otiska prsta.

Brzina transakcija: Sredstva kriptovalute mogu se premještati između računa u svega nekoliko sekundi, često brže od AML/CFT kontrole. Burze bi trebale osigurati da se njihove vlastite AML/CFT provjere i postupci praćenja mogu dokraja provesti prije nego što se sredstva prebace u korisničke novčanike.

Strukturirane transakcije: Perači novca mogu pokušati izbjeći pragove za prijavu strukturiranjem svojih transakcija u malim iznosima na više računa. Kripto mjenjačnice trebale bi osigurati da njihove kontrole sprečavaju stvaranje višestrukih računa i da dijele informacije s drugim pružateljima financijskih usluga kako bi se otkrile i spriječile strategije strukturiranja.

Novčane mule: Perači novca mogu dodatno iskoristiti ranjivosti transakcija kriptovaluta, prisiljavajući ili potičući treće strane, poznate kao „novčane mule“, da se uključe u usluge kripto razmjena u njihovo ime. Mjenjačnice bi trebale raditi na otkrivanju novčanih mula provođenjem odgovarajućih dubinskih analiza i identificiranjem klijenata čiji profili ne odgovaraju njihovom bogatstvu ili očekivanom financijskom ponašanju.

Osim regulatornih rizika, kripto mjenjačnice s neadekvatnim ili neodgovarajućim procesima KYC-a riskiraju i negativan utjecaj na iskustvo svojih klijenata i na zadovoljstvo njihovim uslugama. U okviru pristupa temeljenih na riziku, KYC omogućava burzama da izgrade detaljne profile rizika i da naknadno prilagode svoje AML/CFT kontrole kako bi bolje odgovarale pojedincima. Imajući to na umu, učinkovita KYC metoda optimiziranje je iskustava za klijente s nižim rizikom, osiguravajući brzinu i učinkovitost usluge gdje god nije potrebna pomna provjera AML/CFT-a.

Što je MiCA?

logo kompanije crypto.com

Crypto.com odustao od sponzoriranja Lige prvaka