Razumijevanje airdropa kriptovaluta
Airdrop je promotivna aktivnost koju obično izvode startupi temeljeni na blockchainu kako bi pomogli pokretanje projekta neke virtualne valute. Cilj je proširiti svijest o projektu kriptovalute i potaknuti više ljudi da njome trguju kada se pojavi na burzi kao početna ponuda kovanica (ICO).
Airdrop se općenito promovira na web stranici tvrtke, kao i na forumima o kriptovalutama, a kovanice ili tokeni šalju se samo trenutačnim vlasnicima kripto novčanika, obično onih s bitcoinima ili etherima.
Da bi se kvalificirao za besplatni dar, primatelj će možda morati imati minimalnu količinu kripto kovanica u svom novčaniku. Alternativno, možda će trebati izvršiti određeni zadatak, kao što su objavljivanje o valuti na forumima društvenih medija, povezivanje s određenim članom blockchain projekta ili pisanje posta na blogu.
Uzmite u obzir
Legitimni kripto airdrop nikada ne traži kapitalna ulaganja u valuti. Njegov je cilj čisto promidžbeni. S druge strane, neke kripto prijevare uključuju slanje mikro količina bitcoina ili drugih kriptovaluta primateljima koji ništa ne posumnjaju, što je poznato kao „dusting scam“. Korisnici bi uvijek trebali pripaziti na neželjene pologe u svojim kripto novčanicima.
Prednosti airdropa kriptovaluta
S obzirom na ekstremnu konkurenciju među startupima kriptovaluta, airdrop je pokušaj da se istaknete iz gomile. Neke tvrtke koje se bave kripto airdropima nude upozorenja korisnicima i usluge uvrštavanja startupima, plus niz marketinških usluga za fino podešavanje njihovih airdropa. Kao i uvijek, postoje dobri i loši poslovi u tom prostoru.
Michael J. Casey, predsjednik CoinDeskovog savjetodavnog odbora i savjetnik na MIT-ovoj inicijativi za istraživanje blockchaina, ustvrdio je u postu na blogu CoinDeska da je neka vrsta marketinga neophodna ako kriptovaluta želi uspjeti: „Valuta nije ništa ako se ne koristi naširoko. A to se ne može postići ako ljudi ne ulože neke skupe napore da potaknu široku upotrebu.“
Nedostaci airdropa kriptovaluta
Međutim, postoje i upozorenja istaknutih ljudi kripto industrije o airdropu kriptovaluta. Na primjer, Pierre Rochard, osnivač Bitcoin Advisoryja, tvitao je upozoravajući da kripto airdropi mogu biti „pump-and-dump“ spletke. Odnosno, vlasnici određene kriptovalute time bi mogli umjetno napuhati njezinu vrijednost kako bi zaradili na brzinu.