Uspjesi tijekom kripto tržišta bikova
Na vrhuncu kripto tržišta u studenom prošle godine Crypto.com prikupio je oko 50 milijuna korisnika svoje platforme, a marketinški tim tvrtke sklopio je ugovore u cijelom sportskom svijetu, koji su uključivali i NHL, talijansku Serie A, Formulu 1, UFC i Paris St Germain, između mnogih drugih. Cijeli marketinški pohod tada je kulminirao kada je Cryto.com pristao na sponzorstvo FIFA Svjetskog prvenstva 2022. u Kataru.
Marketinški krah
Ad Age jučer je objavio članak Asa Hikena o navodnom marketinškom krahu Crypto.com-a. U članku se navodi da je Crypto.com upravo ispunio svoje obveze kao primarni sponzor F1 Miami Grand Prixa kada je kripto tržište počelo tonuti u trenutačno medvjeđe tržište.
U članku se dalje tvrdi da je tijekom narednih mjeseci Crypto.com smanjio mnoge ugovore o partnerstvu koji su sklopljeni u vedrijim vremenima. Čak je sve otišlo toliko daleko da se pokušao u potpunosti povući iz nekih poslova, s obzirom na brzo smanjenje prihoda kako su kriptovalute padale.
Sljedeće smanjenje koje se dogodilo bilo je u opsegu radne snage jer je 30 do 40 % onih koji su potpisali ugovore ranije ove godine otpušteno tijekom ljetnih mjeseci. Međutim, Crypto.com je u tajnosti držao točne brojke otpuštenih zaposlenika. Dok je više izvora procijenilo da je broj otpuštenih oko 2.000, Crypto.com je službeno priznao da je otpustio nešto više od 1.000 ljudi.
„Više neovisnih izvora izjavilo je da je nešto više od 2.000 zaposlenika napustilo tvrtku od početka otpuštanja. Prethodno je objavljeno da je Crypto.com otpustio nešto više od 1.000 zaposlenika. Marketinško osoblje bilo je jedno od prvih na meti otpuštanja, uključujući cijeli interni kreativni tim koji je eliminiran samo nekoliko mjeseci nakon svog osnivanja.“, potvrđuju izvori.
Crypto.com je priveo kraju ugovore s Angel City FC-om, Twitch Rivalsom i UEFA Ligom prvaka. Ostali poslovi još su u tijeku, ali kripto platforma smanjila je nekoliko svojih obveza.
Opstanak
Može se ustvrditi da je kratkoročni uspjeh Crypto.coma u velikoj mjeri bio posljedica njegove nevjerojatno ambiciozne marketinške strategije. Međutim, takva se strategija oslanjala na privlačenje mnogih novih ulagača na platformu, dok se istodobno dodavalo sve više sponzorskih ugovora na visokoj razini.
Broj i prestiž poslova očito su bili magnet za koji se očekivalo da će privući više kupaca. Međutim, čak i u vrlo „bikovskim okolnostima“, takva strategija nije bez rizika. Na medvjeđem tržištu rizici se očekivano višestruko povećavaju.
Ako Crypto.com može „povući svoje bikovske rogove“ i pravilno upravljati daljnjim smanjenjima prema potrebi, tada bi se mogao osigurati opstanak. Ali s obzirom na to da je ovaj zajmodavac za kriptovalute bio usmjeren isključivo na strategiju visokog rasta, moguća promjena kretanja mogla bi biti iznimno teška za navigaciju.