Pri lansiranju, Instagram će koristiti Polygonov blockchain za kovanje NFT-a. Aplikacija će također povući NFT metapodatke iz OpenSea tržišta kako bi se imena i opisi kolekcija mogli vidjeti na Instagramu.
Nadolazeći end-to-end toolkit omogućit će korisnicima stvaranje vlastitih NFT-a za prodaju preko Instagrama.
Meta će prvo uvesti nove NFT značajke za odabranu skupinu umjetnika i kreatora sadržaja prije nego što ih ponudi široj publici. Među odabranima su kreatori kao što su fotograf DrifterShoots, vizualna umjetnica Ilse Valfré i umjetnica Amber Vittoria.
Takva strategija odgovara ostatku Metinog pristupa Webu 3. U svibnju je kompanija najavila da uvodi značajku povezivanja novčanika za odabir kreatora koji će prikazati svoje NFT-e na svojim Instagram i Facebook profilima.
Danas i Facebook i Instagram podržavaju prikazivanje NFT-a na blockchainovima Ethereuma, Polygona i Flowa, omogućavajući korisnicima povezivanje novčanika sa svojim računima kako bi prikazali NFT-e. Uskoro stiže podrška i za novčanike Solaninog i Phantomovog blockchaina.
Iako Meta u početku neće naplaćivati vlastite naknade za NFT prodaju putem svojih aplikacija, u budućim planovima kompanija je obećala da će u početku pokrivati naknade za Ethereum (gas fees), ali nije precizirano dokad će ta pogodnost trajati.
Ali sve transakcije unutar aplikacije i dalje podliježu primjenjivim naknadama trgovine aplikacijama, poput kontroverznog Appleovog poreza od 30 % za kupnju aplikacija na Apple Storeu.
NFT-i, koje Meta često naziva digitalnim kolekcionarskim predmetima, jedinstveni su blockchain tokeni koji označavaju vlasništvo nad imovinom, obično nad nekim komadom digitalne umjetnosti.