Krajem 2019. Dorsey je objavio da je njegova tvrtka formirala malu, neovisnu grupu programera i zadala joj jedan jedini cilj, stvoriti decentralizirani protokol društvenih medija koji bi mogao poslužiti kao temelj novog standarda za internetsku povezanost, bez utjecaja korporacija i vlada.
Tri godine kasnije i nakon Dorseyjeva odlaska s Twittera, taj je tim izašao iz relativne anonimnosti i objavio kako vjeruje da je postigao zadani cilj.
U utorak je inicijativa Bluesky pokrenula web stranicu za svoj decentralizirani protokol društvenih medija koji se zove The AT Protocol. Također je otvorena lista čekanja za aplikaciju Bluesky, koju tim uokviruje kao idealan preglednik za pristup mreži AT protokola.
AT protokol, kao decentralizirana mreža, funkcionira neovisno o volji bilo koje tvrtke. Takva će neovisnost, vjeruje Blueskyev tim, omogućiti korisnicima društvenih mreža izgrađenih na vrhu protokola da zaštite svoje privatne podatke i izbjegnu korporativne algoritme koji često promiču kontroverze kako bi zadržali korisnike.
Ključ je interoperativnost
Poticanje međuoperativnosti ili međusobne kompatibilnosti različitih platformi preko istog protokola također je ključno za Blueskyevu misiju. Tim je razvio interoperacijski okvir nazvan Lexicon koji će olakšati povezivanje između različitih aplikacija i mreža izgrađenih na AT protokolu. Primjerice, kao da Instagram radi na TikToku i obrnuto.
Uostalom, kada je Dorsey prvi put zamišljao potencijal protokola, izjavio je da je cilj da i Twitter u konačnici bude klijent takvog standarda.
U međuvremenu, Twitter je pretrpio burnu sagu. Tvrtka se borila s Elonom Muskom oko njegove jednokratne, potom odbačene, a zatim ponovno predložene ponude za kupnju Twittera. Prošlog mjeseca sudski dokumenti, proizašli iz tekuće tužbe Twittera protiv Muska u vezi s akvizicijom, otkrili su da je Dorsey razmjenjivao poruke s Muskom.
U njima je lobirao kod najbogatijeg čovjeka na svijetu da upravlja Twitterom kao protokolom otvorenog koda, financiranim od strane zaklade. „Twitter ne smije imati reklamni model jer bi time vlade i korporacije dobile pristupnu točku za kontrolu diskursa“, napisao je Dorsey.